Merhabaaa arkadaşlar, bu sefer ki yazım genel olarak benden beklenilenin aksine yergi değil övgü konusu barındıracak çokça. Başımdan geçenleri ve süreci teker teker anlatacağım ki gitmek isteyen arkadaşlarımıza biraz daha yardımcı olabileyim.
Öncelikle Niagara Şelalesi Amerika ile Kanada sınırları arasında kalmakta olup New York eyaletinin Buffalo şehrinde yer alıyor ( Amerika tarafı ) ulaşımı her ne kadar yok desem de artık memleketlerimden biri haline gelen Syracuse şehri üzerinden yapıyorsunuz ve bu yolculuk size çok uzun saatlere patlıyor. Denilene göre değil direk kendi gözümle gördüğümden söylersem Şelanenin Kanada tarafı daha da güzel ama beklemeyin ki fazlasıyla abartayım sonuçta sadece bir şelale wowowowoow olmadım. Karşımda Kanada’nın oluşuna hem şaşırıyor, şelaleyi gördüğümden daha çok mutlu oluyor hem de sadece bir köprü mesafe ötede olan güzel ülkeye gidemediğim için de üzüntüdeydim.
Şelaleye gittiğiniz yolda son sola dönüşü kaçırırsanız ( benim gibi özel araçla gidenler için söylüyorum özellikle ) kendinizi öteki tarafında Kanada olan köprünün üstünde bulursunuz ki biz gayet dikkatli olmaya çalıştık ve kılpayı ülkeden şutlanışımı önledik ahahahah Şelalenin Amerikan kısmında eğer Amerikan hattı taşıyorsanız telefonunuz çekmemeye başlıyor zira nedenini hiç bilmiyorum..
Size amanın aman büyültemem şelaleyi çünkü Amerikan tarafı fiyasko olmasa da o kadar abartılacak bir güzelliğe ev sahipliği yapmıyor.. etrafta gezinti yapmak için çok hoş bir yer tüm gününüzü ayıracağınız bir gezi olacağından etrafta “ Donuts “ satan marketlere ya da pizzacılara yanlış duymadınız tecrübelerimden yola çıkarak pizzacıda da bulabilir ve gidebilirsiniz. Öncelikle bota bitmenizi sonrasında ise bu aktiviteye girişmenizi öneriyorum.
Yine etrafta dolanan cufcuf araba tarzı bir şey olacak onun için 8 dolar kadar ödeyip bineceksiniz sizi önüne geldiğinde de indirip tekrardan pek hatırlamasam da sanırım 14 dolar kadar bir meblağ daha ödeyip içeri tarafa doğru yol alıyor oradan da botun sizi beklediği kısım olan aşağıya iniyorsunuz. Orada sizlere mavi ( Amerikan tarafı mavi, Kanada tarafı kırmızı - tekneler karışmasın diye ) yağmurluk tarzı şeyleri veriyorlar, bir virgül koyup şunu diyeyim verdikleri şeyi atıp atmamak kesinlikle sizin elinizde zira ben kendimle Türkiye’ye kadar getirdim. Şu an da evimdeki hatıra kolilerimden birinin içinde beni bekliyor, onu da giydikten sonra tekneye binip ölümü bekliyorsunuz çünkü şelalenin iç tarafına geçtikçe tekne beşik gibi sallanıyor ve size de o eşsiz hazzı yaşamak kalıyor alskdjjf...
Tekne ile ilk başta gitmesi zevkli ilken sonrasında sizi daha bir yüzünüze şelalesularının geldiği orta tarafa sonrasında ise güzelim manzarayı yakalayabilesiniz diye Kanada tarafına götürüyorlar ki burada su yağmur gibi yüzünüze geliyor. Postlarımdan daha iyi anlayın diye bir süre sonra tüm postlarıma fotoğrafları da ekleyeceğim.. Dediğim gibi suyun sel olup gelmesi fotoğraf çekmenizi bile engelliyor o yüzden en iyi önerim telefonunuz için deniz altında çekim yapmanızı kolaylaştıran şeffaf şeyden alıp onun ile şelalede fotoğraf çekmenin keyfini yaşananız.
Sonrasında üstünüzde ki yağmurluğu çıkarmadan küçük şelalenin tarafına geçiyor kısa bir yürüyüşle onun keyfini alıp orayı terk edebilir hale geliyorsunuz hahahahah Ki burada insanlar bizim insanımız gibi görgüsüzleşip hurrraaa diye dalmıyor “ fotoğraf çekme kuyruğu’na “ giriyor ki bunu bir sonraki yazacağım postlardan birinde daha altını çizerek belirteceğim. Sonrasında ise alanı terk ediyorlar zaten ve doğrulamak ardına söylemiş olayım evet Kanada tarafı Amerika tarafından daha güzel manzara olarak ( umarım ikinci defa söylemiyormuşuz bunu yoksa rezillik alsjdh )
Etrafta yapabileceğiniz çok başka bir aktivite kalmıyor zaten dediğim gibi şelalenin etrafında gezinmenizi ve fotoğraf da çekerek manzaranın tadını çıkarmanızı öneririm. Biz arkadaş grubumuzla gittiğimiz için genel olarak yürümesek de aceleden Donuts almaya giderken - bu arada ben Donuts sevmem - geçtiğimiz yer terk edilmiş, insanların etrafta az olduğu ki zaten ülke genelinde böyle, olanında birbirini tanıdığı yani girdiğiniz yerde direk kafanızın parladığı bir yer hahah
Velhasıl size ne olursa olsun gidip görülenler listenize eklemenizi tavsiye ettiğim, suya doyduğumuz, sakin ve huzurlu diyebileceğim bir yerdir. Gidip görün.. Umarım tavsiyelerim ve rotalarım işinize yarar bir sonra ki yazı da görüşmek üzere... Hoşçakalııınnnnn :))))
Size amanın aman büyültemem şelaleyi çünkü Amerikan tarafı fiyasko olmasa da o kadar abartılacak bir güzelliğe ev sahipliği yapmıyor.. etrafta gezinti yapmak için çok hoş bir yer tüm gününüzü ayıracağınız bir gezi olacağından etrafta “ Donuts “ satan marketlere ya da pizzacılara yanlış duymadınız tecrübelerimden yola çıkarak pizzacıda da bulabilir ve gidebilirsiniz. Öncelikle bota bitmenizi sonrasında ise bu aktiviteye girişmenizi öneriyorum.
Yine etrafta dolanan cufcuf araba tarzı bir şey olacak onun için 8 dolar kadar ödeyip bineceksiniz sizi önüne geldiğinde de indirip tekrardan pek hatırlamasam da sanırım 14 dolar kadar bir meblağ daha ödeyip içeri tarafa doğru yol alıyor oradan da botun sizi beklediği kısım olan aşağıya iniyorsunuz. Orada sizlere mavi ( Amerikan tarafı mavi, Kanada tarafı kırmızı - tekneler karışmasın diye ) yağmurluk tarzı şeyleri veriyorlar, bir virgül koyup şunu diyeyim verdikleri şeyi atıp atmamak kesinlikle sizin elinizde zira ben kendimle Türkiye’ye kadar getirdim. Şu an da evimdeki hatıra kolilerimden birinin içinde beni bekliyor, onu da giydikten sonra tekneye binip ölümü bekliyorsunuz çünkü şelalenin iç tarafına geçtikçe tekne beşik gibi sallanıyor ve size de o eşsiz hazzı yaşamak kalıyor alskdjjf...
Tekne ile ilk başta gitmesi zevkli ilken sonrasında sizi daha bir yüzünüze şelalesularının geldiği orta tarafa sonrasında ise güzelim manzarayı yakalayabilesiniz diye Kanada tarafına götürüyorlar ki burada su yağmur gibi yüzünüze geliyor. Postlarımdan daha iyi anlayın diye bir süre sonra tüm postlarıma fotoğrafları da ekleyeceğim.. Dediğim gibi suyun sel olup gelmesi fotoğraf çekmenizi bile engelliyor o yüzden en iyi önerim telefonunuz için deniz altında çekim yapmanızı kolaylaştıran şeffaf şeyden alıp onun ile şelalede fotoğraf çekmenin keyfini yaşananız.
Sonrasında üstünüzde ki yağmurluğu çıkarmadan küçük şelalenin tarafına geçiyor kısa bir yürüyüşle onun keyfini alıp orayı terk edebilir hale geliyorsunuz hahahahah Ki burada insanlar bizim insanımız gibi görgüsüzleşip hurrraaa diye dalmıyor “ fotoğraf çekme kuyruğu’na “ giriyor ki bunu bir sonraki yazacağım postlardan birinde daha altını çizerek belirteceğim. Sonrasında ise alanı terk ediyorlar zaten ve doğrulamak ardına söylemiş olayım evet Kanada tarafı Amerika tarafından daha güzel manzara olarak ( umarım ikinci defa söylemiyormuşuz bunu yoksa rezillik alsjdh )
Etrafta yapabileceğiniz çok başka bir aktivite kalmıyor zaten dediğim gibi şelalenin etrafında gezinmenizi ve fotoğraf da çekerek manzaranın tadını çıkarmanızı öneririm. Biz arkadaş grubumuzla gittiğimiz için genel olarak yürümesek de aceleden Donuts almaya giderken - bu arada ben Donuts sevmem - geçtiğimiz yer terk edilmiş, insanların etrafta az olduğu ki zaten ülke genelinde böyle, olanında birbirini tanıdığı yani girdiğiniz yerde direk kafanızın parladığı bir yer hahah
Velhasıl size ne olursa olsun gidip görülenler listenize eklemenizi tavsiye ettiğim, suya doyduğumuz, sakin ve huzurlu diyebileceğim bir yerdir. Gidip görün.. Umarım tavsiyelerim ve rotalarım işinize yarar bir sonra ki yazı da görüşmek üzere... Hoşçakalııınnnnn :))))