Merhabaaa arkadaşlar bu son aylık yazım olacaktır. Sonrasında da haftalık yazı düzenime döneceğim.
Bu yazımda genel olarak yatay geçiş döneminde yaptıklarım, topladığım belgeler, başıma gelenler ve bazı temel olaylardan bahsedeceğim. Öncelikli olarak bazı not olayları, Malatya'da ki yaşama biçimine alışamamam ve arkadaşlarımla yaşadıklarımdan dolayı ; Amerikadan geldikten sonra gerçek anlamda daha da uzaklaştım fakat gitmeseydim de zaten okulu muhakkak değiştirmek gibi bir sürece girişecektim.
İlk olarak güz dönemi için Yatay geçiş yapacak arkadaşlar için herhangi bir sorun yok, fakat bahar dönemi yapacağınız yatay geçişlerde devlet üniversiteleri kontenjan vermiyor ve özel üniversitelerde de dikkat etmeniz gereken lisans kabul edip etmedikleri zira bazıları sadece ön lisans programları için başvuru kabul ediyor.
Gel gelelim benim yaptıklarıma, başvurduğum üniversitelere ve yatay geçişte istedikleri belgelere. Ben 4 üniversite seçtim fakat sadece 2 tanesine başvurumu yaptım diğer iki üniversite kendi evime fazlasıyla uzak olduğu için kabul edilse bile ulaşım zorluğu çekeceğimden beni vazgeçirdi. Bknz : ben Kartalda ( İstanbul ) oturuyorken her iki üniversite de Atatürk Havalimanı'nın oralardaydı başvuruya gidene kadar 10 defa cayar eve geri dönme girişiminde bulunurdum hahahahhaahah
Önem vermeniz gereken ilk şey başvuru tarihleri, benim finallerim tam zamanında bittiğinden yatay geçiş başvuru tarihleriyle ilgili bir sorun yaşamadım. Başvurduğum 2 üniversiteler Yeditepe ve Yeni Yüzyıl oldu. Dikkat etmeniz gereken bir diğer konu da üniversitelerin yatay geçişlerde verdiği burs oranları. Geldikten bir sonra ki gün ailemi de alıp hemen Yeditepe yollarına düştük ; Yeditepe başvuru yapmanız için bile sizden para istiyor yani başvurudan önce başvuru yapmak için cebinizden bir 50 TL çıkarıyorsunuz ki sonradan öğrendiğim şey dolayısıyla Yeditepe de hemen listeden
Sebebini açıklıyoruuuuummmmm ; Yeditepe burs vermiyor yatay geçiş ile gelen öğrencilere ki benden geldiğim üniversitede hazırlıktan muaf olmama rağmen Hazırlık sınavların girmem istendi gitmeyeceğim için sınavına da girmedim sonuç olarak 1 üniversite daha elenmiş oldu. EK ; Daha sonradan Yeditepe Üniversitesi tarafından arandım ve hazırlığa neden girmediğim soruldu ben de burs durumundan dolayı girip geçsem bile gitmeyeceğimden sınava da girmediğimi söyledim ki girsem sonucun ne olacağını sorduğumda girseydin derslerini saydıracaktık, girmediğinden hazırlıktan başlamayı kabul etmiş olurdun. Yani böylece elime gelen fırsatı tepmiş oldum.
Sonrasında kartalda ki rahat evimden kalkıp taaaa köprüler aşarak Yeni Yüzyıl Üniversitesine giderek başvurumu yaptım ve bu sefer işimi şansa bırakmayarak kaç kişinin başvuru yaptığı, puanları ve burs verilme durumunu sordum. herşey tastamam uyuyor ve kabul ediliyordu. Ki önerdiğim bir diğer durum da başvuru yaptığınız üniversitelere bu tür sorular sormaktan çekinmeyip daha da fazlasını sormanızdır. Başvuruyu tamamladıktan sonra zaten ben yine yollar, ben yine gezmeler, ben yine kopmalar hahahhaahahhaaaha
Arada ki bekleme sürecini uzatmaya ise gerek yok zaten. Sonuçlar açıklanıyor ve beklediğimiz gibi kabul edildiğimi öğreniyoruz hem de %50 burs ile bu sayede istediği kadar kötü olsun ya da olmasın benim bütün amacım olan kendi şehrime ve iş fırsatlarıma geri dönmüş oldum. Bazı tanıyanların da bildiği gibi iş teklifleri gelse bile okul nedeni ile Malatya'da olmamdan dolayı kabul edemiyor ya da geldiğimde diye erteleyip, geldiğimde de fazla kalamayıp hemen geri dönüyordum. Yani okul bahane tüm mesele İstanbul'a geri dönüp iş çevresine atılıp, kendimi burada durmadan geliştirmek.
Bundan sonrasında nelerin olup olmadığını göreceğiz. Yarın yeni bir yazı yayınlayabilirim ki akşamında Balkanlar yolcusuyum.. Gidip, maceramı yaşayıp, geri dönmeyi bir de bunları tabi ki de sizlere anlatmyı dört gözle bekliyorum. Bu seferlik hoşçakalıııınnnnnnn.... Bir sonraki yazımda görüşmek üzere canlar :))))))))
Bu yazımda genel olarak yatay geçiş döneminde yaptıklarım, topladığım belgeler, başıma gelenler ve bazı temel olaylardan bahsedeceğim. Öncelikli olarak bazı not olayları, Malatya'da ki yaşama biçimine alışamamam ve arkadaşlarımla yaşadıklarımdan dolayı ; Amerikadan geldikten sonra gerçek anlamda daha da uzaklaştım fakat gitmeseydim de zaten okulu muhakkak değiştirmek gibi bir sürece girişecektim.
İlk olarak güz dönemi için Yatay geçiş yapacak arkadaşlar için herhangi bir sorun yok, fakat bahar dönemi yapacağınız yatay geçişlerde devlet üniversiteleri kontenjan vermiyor ve özel üniversitelerde de dikkat etmeniz gereken lisans kabul edip etmedikleri zira bazıları sadece ön lisans programları için başvuru kabul ediyor.
Gel gelelim benim yaptıklarıma, başvurduğum üniversitelere ve yatay geçişte istedikleri belgelere. Ben 4 üniversite seçtim fakat sadece 2 tanesine başvurumu yaptım diğer iki üniversite kendi evime fazlasıyla uzak olduğu için kabul edilse bile ulaşım zorluğu çekeceğimden beni vazgeçirdi. Bknz : ben Kartalda ( İstanbul ) oturuyorken her iki üniversite de Atatürk Havalimanı'nın oralardaydı başvuruya gidene kadar 10 defa cayar eve geri dönme girişiminde bulunurdum hahahahhaahah
Önem vermeniz gereken ilk şey başvuru tarihleri, benim finallerim tam zamanında bittiğinden yatay geçiş başvuru tarihleriyle ilgili bir sorun yaşamadım. Başvurduğum 2 üniversiteler Yeditepe ve Yeni Yüzyıl oldu. Dikkat etmeniz gereken bir diğer konu da üniversitelerin yatay geçişlerde verdiği burs oranları. Geldikten bir sonra ki gün ailemi de alıp hemen Yeditepe yollarına düştük ; Yeditepe başvuru yapmanız için bile sizden para istiyor yani başvurudan önce başvuru yapmak için cebinizden bir 50 TL çıkarıyorsunuz ki sonradan öğrendiğim şey dolayısıyla Yeditepe de hemen listeden
Sebebini açıklıyoruuuuummmmm ; Yeditepe burs vermiyor yatay geçiş ile gelen öğrencilere ki benden geldiğim üniversitede hazırlıktan muaf olmama rağmen Hazırlık sınavların girmem istendi gitmeyeceğim için sınavına da girmedim sonuç olarak 1 üniversite daha elenmiş oldu. EK ; Daha sonradan Yeditepe Üniversitesi tarafından arandım ve hazırlığa neden girmediğim soruldu ben de burs durumundan dolayı girip geçsem bile gitmeyeceğimden sınava da girmediğimi söyledim ki girsem sonucun ne olacağını sorduğumda girseydin derslerini saydıracaktık, girmediğinden hazırlıktan başlamayı kabul etmiş olurdun. Yani böylece elime gelen fırsatı tepmiş oldum.
Sonrasında kartalda ki rahat evimden kalkıp taaaa köprüler aşarak Yeni Yüzyıl Üniversitesine giderek başvurumu yaptım ve bu sefer işimi şansa bırakmayarak kaç kişinin başvuru yaptığı, puanları ve burs verilme durumunu sordum. herşey tastamam uyuyor ve kabul ediliyordu. Ki önerdiğim bir diğer durum da başvuru yaptığınız üniversitelere bu tür sorular sormaktan çekinmeyip daha da fazlasını sormanızdır. Başvuruyu tamamladıktan sonra zaten ben yine yollar, ben yine gezmeler, ben yine kopmalar hahahhaahahhaaaha
Arada ki bekleme sürecini uzatmaya ise gerek yok zaten. Sonuçlar açıklanıyor ve beklediğimiz gibi kabul edildiğimi öğreniyoruz hem de %50 burs ile bu sayede istediği kadar kötü olsun ya da olmasın benim bütün amacım olan kendi şehrime ve iş fırsatlarıma geri dönmüş oldum. Bazı tanıyanların da bildiği gibi iş teklifleri gelse bile okul nedeni ile Malatya'da olmamdan dolayı kabul edemiyor ya da geldiğimde diye erteleyip, geldiğimde de fazla kalamayıp hemen geri dönüyordum. Yani okul bahane tüm mesele İstanbul'a geri dönüp iş çevresine atılıp, kendimi burada durmadan geliştirmek.
Bundan sonrasında nelerin olup olmadığını göreceğiz. Yarın yeni bir yazı yayınlayabilirim ki akşamında Balkanlar yolcusuyum.. Gidip, maceramı yaşayıp, geri dönmeyi bir de bunları tabi ki de sizlere anlatmyı dört gözle bekliyorum. Bu seferlik hoşçakalıııınnnnnnn.... Bir sonraki yazımda görüşmek üzere canlar :))))))))