İzleyiciler

19 Mart 2018 Pazartesi

Bir Balkanlar Macerası ; Sırbistan / Serbia

            Holllaaaaaaa mi amigos .... Bu yazımda şöyle farklı bir giriş yapayım dedim. Şubat'ın bu kadar çabuk biteceğini hesaba katmamıştım ki zaten yarısında ben bir Balkanlar Macerasına kapılıp burada bile değildim. Mart'ta geli geçerken gelen güneşli havalar ile başlıyorum haftalık yazılarıma..
  Gelelim gezimin Sırbistan - Belgrad ayağına.. Mostar'dan Belgrad'a otobüs fiyatı komisyonla beraber kişi başı 30 euro idi. Şöyle başta da belirteyim Belgrad'da ( Makedonya'yı içinden çıkartarak bunu diğer balkan ülkeleri için de söyleyebilirim ) genel olarak yemek-içmek uygun olsa da ülkeler arası otobüs fiyatları pahalı mesafe-fiyat hesaplaması yaptığımızda. Tüm parayı ülke değiştirirken otobüs firmalarına kaptırıyorsunuz yani.. Ulaşım konusundaki bir diğer nokta ise yolların dağlık ve orman arasında geçmesi ara ara tehlikelileşmesine rağmen soförlerin güvenilir ve işini iyi yapması yani şöyle diyeyim ---- Arada otobüsteki tek iki kız kalıyorduk ya da 5 kişi için otobüsün kalktığı zamanlar oluyordu onca dağlık ve tenha yollarda olsak bile başımıza herhangi birşey gelmezken bu durum Türkiyede olsa şu satırları bile belki yazamıyor olurdum ki Balkanlarda bindiğim otobüslerin şoförleri de genellikle dışarıdan çok kaba gözüküyordu, kendimce " buna güvenilmez " bile diyordum. --- 
     Konaklamayı da şöyle ele alalım ; Otel değil hostel'de kaldık ve 2 gecelik kişi başı 10-12 euro gibi birşey ödedik. Hostelde ortak alan ve mutfak seçenekleri oldukça iyidi ismini vermeyeceğim zira başka bir yönden de pek kalmaya uygun olduğunu düşünmüyorum. Konum olarak yine müthiş diyebileceğim bir yerdeydi çünkü tam Republic Meydanında yani şehrin tam merkez noktasında kalıyordu. Meydan üzerinde bulunan  Ulusal Müze ve Mikhailova Heykeli'nin de hostelin manzarası olması burayı bir hayli çekici hale getiriyor . Belgrad gerçekten de güzel ve de Türklerin çokça ziyaret ettiği biryer, her an bir türk'e denk gelme olasılığınız fazla bu şehirde. Bu arada kaldığım hostel H&M mağazasının olduğu sokaktaydı yani kredi kartına baya bir yüklendim dersem de inanmayın ahsgdf
    Belgrad'da gezilecek yer çok fakat temel olarak 2 yönde ayırabilirim. Şehrin meşhur sokağı Knei Mikhailovanın bir tarafı Kalemegdan'a çıkarken diğer tarafı da kiliseler, belediye binaları ve stadyuma ev sahipliği yapıyor. Gezdiğim ve bir-iki ek lokasyon göstereceğim fakat haklarında çok açıklayabileceğim birşey olduğunu sanmıyorum.
    Şehrin hatta belki de ülkenin en ünlü yeriiiiiiii ; Kalemegdaaannnnn diğer adı ile Belgrad Kalesi! Gezilecek yerlerde ayrı ayrı çıkmasına karşın; Pobednik, Mezarlar, Askeri Müze ve de Belgrad Hayvanat Bahçesini içinde bulunduruyor. Ayrıca kale sol taraftaki son kısıma gidene kadar da size kendini göstermiyor. Yani Kalemegdan sınırları içerisindeki her yeri didik didik gezmenizi tercih ederim. Kaybetmek yerine merakınızı giderecek bir şekilde gezmiş bir de bakıp geçmek yerine görmüş olursunuz.
     Knei Mikhailova'da tüm markalar ve satış noktaları bulunduğundan şehrin çok büyük bir alışveriş merkezine ihtiyacı yok fakat yine de caddenin üstünde Rajiceva Alışveriş Merkezi bulunmakta yani oraya girip etrafa bakabilirsiniz. Neden diyip geçmeyin zira çağımızda alışveriş merkezleri bile bulunduğu konumdan esinleniyor ve halkın istekleri üzerine içindeki mağazaları ve ürünleri bulunduruyor yani sırp milletinin kullandığı değişik markaları, ürünlerindeki fiyat dağlımını anlamanızda yarar sağlar bir konumda. Bunu ebep olarak kullanıp kendinizi avutarak gördüğünüz her alışveriş merkezine de girmeyin ahahaah asıl bu vakit kaybı olur sizin için özellikle gününüzü gezmeye ayırmışken.
    Üstte saydığım onca gezi durağının dışında diğer gezdiğim yerler ise sırası ile  Saint Sava Ortdoks Kilisesi, Nikola Tesla Müzesi, Tasmajdan Park, Aziz Mark Kilisesi, Belgrad Parlemento Binası ve yolumun üstünde karşıma çıkmış daha da fazlası.
   Nikola Tesla Müzesine girişler ücretli fakat girmeden de yakalanana kadar 15 saniyelik bir video çekinmiş bulundum. Çok iyi yaptım puhahaha Belgrad Parlemento Binasını ziyaret etmenizi öneririm resmi biryer olmasına karşın dizaynı oldukça güzel. şehirdeki bankalar bile eski binaların içinde kendine yer edip insanda bankaya gitme içgüdüsü yaratıyor. Bu nedenle değil ama Belgrad'da bankaya da gitmiş bulundum sebebi ülkede döviz olayında madevi para vermemeleri yani Dinar'dan Euro'ya para çevirecekseniz en az 5 Euro değilse çevirmiyorlar. Açıkçası saçma geldi ama elden yapacak birşey gelmez diyerek o parayı akşam yemeği niyetine patates kızartmasına yatırmış bulunduk. İyi de ettik!
    Aziz Mark Kilisesi tam da Tasmajdan Park'ta bulunuyor. ayrıca orada bulunduğum süre zarfında Lvivdekine benzer olarak Park'ın kenarında yer alan Stadyum'un içinde Buz Pateni yapılacak alan yaplmıştı. Saint Sava ülkedeki en büyük kilise olmasının yanında bir hayli uzakta bulunuyor yani Republic Meydanından oraya yürüyerek yarım saate varıyorsunuz.
 























     
    
        

Demolition Confirmed.

What happened while I was happy to be back and suddenly disappear again? Probably something massive since I was so lovely jubbly...    Let...