İzleyiciler

3 Nisan 2017 Pazartesi

Üniversite Adaylarına Öneriler

Merhabaaa ,
 Bu yazida onceligim universite sinavina giren dil bolumu ogrencileri olacak. Nihayetinde liseye sayisal giris yapip tm cikisli bir Ingiliz edebıyatı ogrencisiyim, yani yoldayken baya bir bilgı ekledim yolumun üstündeki kaldırımlara ..
 İlk olarak Öğretmenlik ve İngiliz Edebiyatı çok ayrı olaylar. Öğretmenlik her ne kadar daha yüksek sıralamalarda olsa da İngiliz Edebiyatı işin ayrı bir olayı. Edebiyat bölümünde her ders yeni bir kitap, parça, şiir, analizler.. Ayrıca İngiliz Edebiyatının temelini oluşturan İncil'i ve Yunan Mitolojisini  de ayrı bir göz önünde bulundurulması gerekiyor.
 Bu örnekten sonra bir çatırdama sesi duyar gibiyim ahahah.. Ama sakın öyle düşünmeyin, öğretmenliktense İngiliz Edebiyatına gitmeyi tercih edin bence tabi çok öğretmen olup memurluğa kafa atmak istemiyorsanız. Öğretmenlikte aynı şeylerle girip, aynı şeylerle çıkarsınız ama Edebiyatın getirisi farklı bakış açısı, öğrenme arzusunun artması ve okuyup analiz ettikce gelen bilgi birikimi..
 Bir diğer konu tüm tercih yapacak öğrenciler için ki bence bu da ayrı bir önemli .. Üniversiteyi okuyacağınız şehir!!... Ben Istanbul'da doğup büyüdüm ve şuan Malatya'dayım. Eğer sessiz sakin ve pek gezeyim kafasında değilseniz tabi ki de güzel bir yer ve gezilecek yerleri var ama eğer saydığım türden bir insansanız genellikle şehirde önemlileşiyor. Çünkü bölümü ne kadar sevsenizde şehire adapte olamadıkça depresif kaçış modundan çıkamıyorsunuz. Yani hem sevdiğiniz bir bölüm hem de sevdiğiniz bir şehirde iseniz sizden şanslısı yok. Bkn : Ben 13 tercih verip 13'une de İngiliz Edebiyatı yazdım 😅
 Puanınız hangi bölüme yetiyorsa onu yazayım gibi yapmayın şuan okuduğum bölümde yarısı formasyon alıp öğretmen olma hayalleri kuruyor. Bir yılınızı verin ama istediğiniz bölümü okuyun yoksa umduğunuzu bulamadığınızdan daha bir mutsuz geçiyor üniversite yıllarınız. 4 yıl sevmediğiniz ya da sevmek zorundayım dediğiniz bir bölümde okumak zorunda bırakmayın kendiniz...
 Eğer yurtdışı programlarını düşünüyorsanız üniversitelerin sayfalarına iyi göz atın şahsen yazdığım tüm üniversitelerde Erasmus ve Mevlana değişim programlarının olmasına çok önem verdim. Eğer böyle bir planınız varsa siz de dikkatlice araştırın.
 Aileniz ne ister diye düşünmeyip onlara kararınızda ne kadar ısrarcı olduğunuzu gösterin zira ben ailem yüzünden lisede dil bölümünde okuyamadım. O zamanlarda ki algılarına göre bu bölümde iş olanağı yokmuş. Bu kısımda biraz size düşüyor çünkü ben bu bölümde yeteneğimi gösterip onları ikna ettim. En büyük hayranlıkları Voscreen ailesi ile tanışarak onlar sayesinde sınava yönelik hazırlanmamdı. Sonrasında kendileri de pek bir itiraz edemediler. Yani şansınızı en azından zorlayın derim 👌
 Şimdiden tüm üniversite adaylarına bol şanslar diliyorum umarım istedikleri gibi bir üniversite hayatı geçirirler. Bazı durumları göz önünde bulundurarak yazdım, inşallah biraz olsun yardımcı olabilmişimdir. Siz değil ama etrafınızda hazırlanan birisi varsa bu durumları ve nicelerini göz önünde bulundurmasını isteyin. Bir sonraki yazımda görüşmel üzere ^^


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Demolition Confirmed.

What happened while I was happy to be back and suddenly disappear again? Probably something massive since I was so lovely jubbly...    Let...