İzleyiciler

7 Nisan 2017 Cuma

24 Saat ; Çanakkale


  Sadece 4 saatlik bir uyku sonucu uykumdan uyandırılıp yola çıkmak üzere hazırlandım. Balıkesirden Çanakkaleye doğru Kaz Dağının güzel yol manzarasıyla yolumun üstünü süsleyip püslüyorum.. Dayım kendi işine bakarken en sonunda öğle arası elime 50 lira verip attı beni Çanakkalenin sokaklarına. " Aradığımda ulaşabileyim, Üniversiteden bir kız öğrenci var seni gezdirir. " diyerek uğurlanıyorum yollara..
 Gitmeden önce gezilecek yerleri şöyle bir etrafa sorup, bilgi alıyorum. Ilk olarak yola Atatürk heykelinin olduğu taraftan başlıyorum, Istanbulda ki kadar olmasa da burada da var etrafta dolaşan canımız turistlerimiz. Sonunda feribotların kalktığı tarafa geliyorum hayır istanbuldan gelmiş olmasaydım niyeti bozar atlardım feribota ahahahha
 Sahil boyu yürüyorum taa ki karşıma truva atı çıkana kadar ( sahilde ki Truva atı gerçeği değildir ). Tekrardan turist kafilesine rica ediyorum ve fotoğrafımı çekiyorlar tabi atlayıp hadi beraber gezelim desem de red alıyorum çünkü gemi yolculuğu ile bir günlüğüne geldikleri şehri terk etmeye gidiyorlardı...
 Umduğunu bulamayan Meryem arkadaşımız sahilden uzaklaşıp parkların olduğu tarafa gidiyor ve yeni birşey keşfediyor, tavsiye ediyorum siz de gidin adını bilmediğim ve öğrenemeyip cahili kaldığım o güzel şeyle karşılacaksınız. Oturuyorum biraz uzak tarafına artık dayımdan telefon bekliyorum. Küçük yer gezilecek yer var yok bilinmez.. Velhasıl çalıyor telefon ve aldığım habere göre o kız arkadaşımız ayağını kıran aarkadaşına yardım etmek zorunda olduğu için benimle buluşamayacakmış. Yani iş başa düştü diyip tekrar dönüyorum sahil tarafına.
 Truvanın hemen yan tarafında Basketbol sahasından hallice bir yer var içinde de basketbol oynayan kardeşimiz. Lan diyorum madem gezecek bir yer yok şu cocukla az basketbol oyna da zaman geçsin hemen atıyorum kendimi sahaya " ben de oynayabilir miyim " diyorum ( keşke sormaz olaydım ). Tüm üçlükleri yedikten sonra öğreniyorum ki bu kardeşimiz Fenerbahçeden teklif almış Istanbulda taşınmaya hazırlanıyormuş. Biraz daha oynadıktan sonra kenardaki teyzelerden birinden süt mısır almaya kalkışıyorum. Duyduğuma göre 1.50 tl diyor " Ulan " diyorum " Ne kadar da ucuz Istanbulda büyükler 3 tl falan Üsküdarda " sonra teyze demesin mi 7.50 tl.... Cin çarpmışa dönüyorum tabi aksjf " Bir daha mı geleceğim çanakkaleye " diyip ödüyorum parayı ödemez olaydım.. Neden mi? Çünkü daha yarısına yeni geldiğim süt mısırın içinden ölü arı çıkıyor, verilmiş sadakamız varmışta süt mısırı zannedip mideye yuvarlamadık. Ne rezilliği ile uğraşacam diyor süt mısırı atıp yoluma bakıyorum. Saat kulesinin oldugu tarafa geliyorum fotoğraf şu bu derken yol üzerinde rastladığım değişik kafelere ve müzelere giriyorum.
 Hala nereye gideceğimi bilmiyorken bir ilkokul gezi grubu görüyorum bir yere giriyorlar, gezi grubu gezmeye gelir gibi basit bir düşünce ile takip ediyorum grubu sonrasında Merhaba Aynalı Çarşı. Temel olarak kısa bir çarşı bkn: Istanbuldaki Mısır Çarşısı kadar uzunluğu. Her dükkanda tabi ki de aynı şey satılıyor " hediyelik eşyalar.. "
 En sonunda güzel yönlere girmişim ki Deniz Müzesini buluyorum hemen içeri giriyor boool bol dolanıyor, fotoğraf çektirip, çekiliyorum. Fotoğrafımı çekmesini istediğim amca ile aramızda geçen diyalog şöyle ;

X Amca : Yalnız mı geziyorsun?
Ben : Evet, sadece bugünlük burdayım.
X Amca : Ne kadar cesursun. Ben de polistim ( polis ya da başka bir savunma kolu idi tam hatırlayamıyorum ) Hiç mi korkmuyorsun tek gezmekten? Eğer yarın burda olsaysın, bizim grup var onları adada Şehitliklere götüreceğiz sen de gelirdin..

 Amcamızı reddedip yola devam ediyorum.. Çanakkale Şehitliklerine gitmek için gemi ile karşıya geçseniz bile uzak kalıyor yani özel aracınız olacak ki gidesiniz ya da yürümek ama ben yürümeye kalksam gec olacağı için vazgeçiyorum oraya gitmekten. Sonra dönüyorum dayımın yanına.. Akşama ebeveynler arıyor Facebook sayfasından yaptığım Çanakkale check-in'i ni görmüşler orada ne işin var diyorlar. Tabi haklılar Balıkesire gönderdikleri kızları Çanakkalede ortaya çıkıyor.. Dayımla karşılıklı gülüşüp durumu anlatıyoruz tabiii..
 Velhasılı kelam ben bu kadarını gezdim eve gecenin 1'in de dönüp diğer gün için olan İzmir planını da iptal ettim. Gezdiğim yerler ücretsiz, halka açık ve birbirine yakınlığı sayesinde kolay bulunabilen yerler idi. Gidip görülmesi gereken yerlerden Çanakkale, tarihi dolayısı ile ama siz siz olun süt mısırını orada ki teyzelerden almayın ya da alın ama dikkatli olun 😅. Umarım gezdiğim yerlerden ve aktivitelerden bir nebze olsun yararlanabilirsiniz.. Diğer yazımda görüşmek üzere :):):):)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Demolition Confirmed.

What happened while I was happy to be back and suddenly disappear again? Probably something massive since I was so lovely jubbly...    Let...