İzleyiciler

27 Ekim 2017 Cuma

Batumi - Georgia





           Merhaba arkadaşlarrr ;
   Uzun bir soluğun ardından yine ve yeniden karşınızdayım. Bu yazıma ayırdığım zaman kısıtlaması nedeniyle en hızlı yazabileceğim bir konuyu seçtim ve bu da Batummmmm. 
    Öncelikle ben tur ile gittim bkn. Batum - Karadeniz turları.. kimlik veya pasaport kontrolünden geçtiğinizde ki aman dikkat en son olaylardan ve gelinen OHAL süresi nedeni ile kimlik kontrollerinde çok dikkatliler, yani kimliğinizi yeniletmenizde bir fayda görüyorum Batum'a gitmeden önce. Zira ben pasaportumu vererek geçiş yaptığım için en kolay ve kısası benimki oldu ama dediğim gibi turdan bizimle beraber gelip içeri almadıkları bir arkadaşımız ve diğerlerine de verdikleri dikkat edin uyarıları oldu. 
     Başka bir soruya cevap vermiş olmam gerekirse ; Gürcistan'da ya da özellikle Batum'da telefonlarınızı diğer ülkelere girişinizde yaptığınız gibi uçak moduna alıyorsunuz yoksa orada internete bağlanayım, birini arayıp konuşayım dediğinizde ya faturanız kabarık geliyor ya da elinizde bitmiş kontör üzüntüsü kalıyor. Sonuç olarak Batum yaaaa diyerek rahatlamayın, orası da yabancı vatan.
       Gürcüce konuşuluyor konuşulmasına da adamlar Türkçeyi bile çat pat sökmüş hatta hemen şöyle izah edeyim : Türkçeleri İngilizcelerinden daha iyi.. Etrafta gördüğüm Suriyelileri ve para vermediğinde " allah belanı versin " gibi söylemlerine girmiyorum bile.. Tabi ki ilk ooo yabancı ülke falan kafasıyla bir ingilizce konuşacağız gibi hayal etsem de karşıma gelen herkes bozuk Türkçeleriyle beni şaşırtmayı başardı.
     Gider gitmez ilk işiniz para çevirmek oldu ki Gürcü parası olan " Lari " ( lira'nın evrilmiş hali işte ahsgd ) Türk parasından biraz daha değerli maalesef ki.. Yol üstünden Batum'a giderken birsürü döviz olduğundan o işlemi de kolayca halledebiliyorsunuz. Şehrin en uzağından başlayalım diyor yavaş yavaş yakına gelip ülkeye geri döneriz diye kararlaştırıyoruz. 
      En uzak rotamız Batum Botanik Bahçesi.. Giriş ücreti : 8 Lari yani 11 lira gibi birşey ediyor 11-12 lira. İlk indiğiniz yerde tüm şehri uzaktan izleme şansı buluyorsunuz, bol yeşillik ve hemen arka manzarasında uzun uzadıya sizi alan bir Karadeniz... Botanik bahçesinde hem yeşilliğe hem de manzaraya doyuyorsunuz yani. Hemen botanik bahçesi çıkışımızda bizi karşılayan tren raylarında dilediğinizce nostaljik fotoğraflar bile çekinebilirsiniz artık bu kısım size kalmış.
       Bir sonraki durağımız Batum Teleferik'i oluyor. Alabildiğine uzun ve tüm şehri bu sefer de yukarıdan görme fırsatı yakalıyorsunuz, unutmadan söylemiş olalım Teleferik fiyatı : 5 Lari yani 8 lira  gibi birşey ediyor. Gittikçe daha da net görmenizi sağlayan teleferik, buradaki insanların ne kadar da pis olduğunu gösteriyor biraz da. Etraftaki çöpler, binaların yıkılmaya yüz tutmuş olması ve hepsinde arka mahalle izlenimi oluşturan dış kaplamalar ve yıkık dökük görünüm.. Şöyle ki tüm şehir öyle değil hatta yenilenen çevre gayet güzel yapılara ve mitolojik heykellere ev sahipliği yapıyor ama aradaki bu manzaralar göz zevkini bozmuyor da değil. Teleferiğin manzarası emin olun ki Botanik Bahçeninkinden daha hoş yani bana öyle bir etki bıraktı. Teleferikler bir noktada iniyor üstten manzaraya bakıyor, istiyorsanız kartpostallarınızı alıp tekrar teleferiğe binip aşağıya dönüyorsunuz. 
       Yine söylemiş olayım Batum da pek hediyelik eşya satan yer yok, yani hediye alayım dediniz mi temel birkaç bambudan yapılmış bardak ancak teleferikten inince görebildiğiniz kartpostal ve Gürcistan tişörtleri dışında çok da bir yere rast gelmek zor anlayacağınız. Buldunuz mu kaçırmadan alın zira meşhur dediler diye " Armut suyu " aldım hala korkudan deneyemedim. Yazımın sonunda denemiş birşekilde tekrardan alt kısma görüşümü sığdıracağım ahahahahha 
       Teleferik seferinden sonra araçla  gitmek yerine küçük şehri yürüyerek feth etmeyi planlıyor ama önce sürümüzün açlık problemine çare olması için Batumdaki Türk sokağına gidip yine Türk kültüründen bir lokantaya giriyoruz. Bazı nedenlerden dolayı hem hesap krizine uğruyor hem de yemeklerin tadları alışılmışın dışında olduğu için pek memnun olmadan ve lokantanın ismini vermek istesem bile hatırlayamadığımdan buraya yazamıyor ve karnımız ne kadar doymuşsa o kadarı mübahttır diyip ayrılıyoruz mekandan.
         Piazza Meydanı diye bir meydana geliyoruz genellikle kafelerin olduğu küçücüğüm meydanda sübliminal mesaj niteliğinde evlenen bir çift vardı. Kendilerini buradan görmeseler ve anlamasalar bile tebrik ediyor, bir yastıkta kocamalarını diliyorum ahahhaha ben ayrıldım siz ayrılmayın bariiiğğ.. Küçük ve tatlı olan meydanımızı terk ediyor bir sonraki durağımız olan Golden Fleece ( Altın büst ) heykelinin olduğu noktaya geçiyoruz ki burası Batum da en beğendim yer olarak işaretleniyor. Gerek etraftaki renkler gerek tam orta noktada oluşu ve gerek yapıları nedeniyle beni bir hayli kendine çekti.
        Yine yolumuzun üstünde olan tiyatro / opera binası her Avrupa ülkesinde olanın bir benzeriydi ki birkaç gün kalmayı düşünen arkadaşlarımızın yine olan oyunlara bakıp katılım göstermelerini öneririm ki yazın daha da canlanan bu şehirde yaz-kış fark etmeksizin yapılabilecek güzel ve geliştirici bir aktivite. Oradan sahil tarafına geçiyor bambu ağaçlarından büyük tapınak gibi gözüken ve hala bile ne olduğunu bilmediğim binadan da sıyrılıp sahile ulaşıyor bir dinlenme molası daha veriyoruz.
         Son olarak sahilden alfabe binasına doğru ilerleyip son durağımız olan ters eve geçiyoruz - eğer yanlış hatırlamıyorsan bir Türk tarafından yapılmış ( emin olmamamla beraber ) - yol üstü giderken durup onu görmüş olalım dediğimiz bir yer oldu hatta öyle ki kendisinden çok diğer tarafta bulunan hafif yıkık ve pis ama rengarenk olan evler daha bir ilgime maruz kaldı. Çıkış esnasında pasaport kontrolüm için geçerken orada olan Gürcü memurun Rus aksanlı Türkçesi beni fazlasıyla şaşırttı, sorularının ardından tekrar bekleriz demesi hem yine şaşırtıp hem de yüzümde bir tebessüm yarattı. Tekrar görüşmek üzere Batum ve bir sonraki yazımda görüşmek üzere arkadaşlar, umarım biraz olsun yararlı olabilir.. Hoşçakalııınnnnnnn :)))))
          

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Demolition Confirmed.

What happened while I was happy to be back and suddenly disappear again? Probably something massive since I was so lovely jubbly...    Let...